13 Ocak 2017 Cuma

Balkabaklı Cevizli RenkPasta


 Nazlı'nın Mutfağı'ndan herkese merhaba. Bloğumda tarif paylaşalı 3 yılı geride bıraktım. 4.senemize yine tatlılarla başladık. :)
Burada yazınca eline ne geçti derseniz eğer söyleyeyim :
hiçbir şey . :) Evet elime geçen sadece nedir? Yani mutlu oluyorum hatta ilk zamanlarda daha da mutlu oluyordum diyebilirim. Denediğin tarifleri paylaşmak, onları fotoğraflamak, tariflerinin okunuyor olması insanı mutlu ediyor diyebilirim. Maddi olarak değil ama manevi olarak bir mutluluk bir haz almaktır da diyebilirim buna.
Bir çeşit sıkıntılardan arınma,kafanı dinleme,rahatlama da diyebiliriz. :)
Genelde böyle çok uzun yazı yazmam doğrudan tarife geçerdim ama sonuçta bloğunuzda yazar sizsininz ve istediğinizi yazarsınız öyle değil mi? :) Bu arada şaka filan değil üniversiteyi bitiriyorum yarım dönem kaldı.
İyi de bunu sizinle neden paylaştım? :)) Çünkü artık hayat başlıyor diyebilirim, okul bitiyor ve yerini iş başvuruları alıyor, sonrasında inşallah işe alınabilirsen başlıyorsun sabah akşam gidip gelmeye ve hayat böyle geçiyor. Demem o ki bu son dönem biraz daha bolca tarif paylaşmak istiyorum çünkü yani sanırım bloğumda tarif yazma serüveni benim için ne zaman biteceği belli olmayan bir süreliğine mazide kalacak. :)
Takip eden okuyan sevenlerime(umarım okuyorsunuzdur :) ) sevgilerimi iletiyor ve sizlere şöyle kış aylarına yakışacak güzel bir balkabaklı pasta tarifi veriyorum.
Lezzetle kalın. .. :)


Balkabaklı Cevizli RenkPasta

Malzemeler:

1 adet hazır pandispanya
yarım kg.balkabağı
1,5 çay b.şeker
tarçın
2 yemek k. nişasta
1 litre süt
3 yemek k.un
1 yemek k. nişasta
10 yemek k.şeker
1 paket vanilin
1 tatlı k.tereyağı
1 paket kremşanti
1 su b. soğuk süt
ceviz,renkli yumuşak şekerlemeler

Yapılışı:
Muhallebisi için:

1 litre sütü tencereye alın. İçine unu,nişastayı,şekeri ekleyip karıştırın
ocağa alıp sürekli karıştırarak pişirin.
(not: nişastayı ayrı bir kasede az su ile açıp ilave etmelisiniz.)

ocaktan aldıktan sonra içine vanilin ve 1 tatlı k. tereyağı koyup karıştırın.



Balkabaklı püresi için:
temizlenip dilimlenmş balkabağını çok küçük olmayacak şekilde parçalara ayırın tencereye yerleştirip üzerine şeker ilave edip çok az da su gezdirip pişirin.
yumuşayan balkabağını blendırla ezin. içine tarçın ekleyip karıştırın.tencereye alıp 2 yemek k. nişastayı az su ile açıp içine eleyin ve ocakta pişirin. Kenarda soğuması için biraz bekletin.

Pandispanyanın birinci katını pasta tabağına alıp üzerine balkabaklı püreyi yayın. üzerine 2.kat pandispanyayı koyun ve yaptığınız muhallebiyi güzelce üzerine yayın.

En son sütle köpürttüğünüz krem şantiyi de üzerine yayın. ceviz ve şekerlemelerle süsleyip buzdolabında 1-2 saat bekletip servis edebilirsiniz.

Afiyet olsun. :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder