25 Temmuz 2015 Cumartesi

Bol Karamelli Trileçe(adım Adım Fotoğraflı)









karamelin lezzeti trileçeyle buluşunca. :)

Bol Karamelli Trileçe(adım Adım Fotoğraflı)

Bol Karamelli Trileçe(adım Adım Fotoğraflı) Tarifi'nin Malzemeleri

2 yumurta
1 su b. şeker
bir çimdik tuz
1 çay b. Süt
1, 5 su b. Un
1pk. Kabartma tozu
1 pk. Vanilin

kreması:
1 litre süt
1 pk. Krema
1 pk. Vanilin
1 su b. şeker
1 yemek k. Su

karameli:
1 su b. şeker
1 pk. Krema

Bol Karamelli Trileçe(adım Adım Fotoğraflı) Tarifi'nin Yapılışı

Yumurtaları derin bir kaba kırın ve bir çimdik tuzla çırpın ardından şekeri ekleyip yüksek devirde beyaz olana dek çırpın. Sütü ekleyip tekrar çırpın.
Unu ve kabartma tozu ile vanilini eleyip ilave edin ve kaşıkla aynı yönde karıştırın.

Karışımı tereyağ ile yağlanmış yuvarlak fırın tepsisine boşaltıp düzeltin ve 180 derece fırında 20 dk kadar pişirin.

Kreması için krema ve şekeri çırpın, sütü,suyu ve vanilini de ekleyip tekrar çırpın.

Trileçenin keki pişince fırından çıkarıp üzerine çatalla delikler açın ve kek sıcakken kremasını üzerine gezdirin.

Karameli için şekeri tavaya alın ve tahta kaşıkla rengi kahverengi olana dek karıştırın daha sonra kremayı ekleyip kaynatın ve soğuması için bir başka kaba boşaltın. Soğuyunca trileçenin üzerine gezdirin.

Buzdolabında 1 gece bekletip dilimleyerek servis edin.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder